Perth 2011
dinsdag, 06 december 2011 05:33

Dinsdag 6/12  Worlds Perth 2011

Waar in hemelsnaam moet ik beginnen? Ik heb behoorlijk lopen slacken om deze site up te date te houden. Ik weet ook serieus niet waar ik moet beginnen. Ik hou het zelf nauwelijks bij. Sinds 22 oktober ben ik niet meer thuis geweest! Korea voor mijn allereerste matchraces, naar Vietnam voor een vakantie en short board session (wat toen al niet meer hoefde) toen week ik uit naar Auckland om met mijn nieuwe teamgenoten de eerste stappen in de Elliott te maken. Op 30 november zijn we naar Perth gevlogen en op 4 dec was onze allereerste race als Team Mach3. Voor alle updates en foto's check: facebook. It has been a ride! Laat ik de meeste vragen van iedereen beantwoorden: Vind ik het leuk? Gelukkig is er een grote uitdaging. Ik moet leren werken in een team van 3, de spinakerboom onder bedwang krijgen, mijn bovenbenen weer terug uit de kast halen (ik kon er ooit 3 min vol aan benen hangen... min 12 jaar geleden), en het matchrace spelletje leren herkennen. Was het surfen enkel een simpele tijdsbesteding? Nee!!! Ik zou mezelf nooit door al dat 'bloed, zweet en tranen' hebben kunnen werken zonder een duidelijke en haalbare doelstelling. Dat het moeilijk zou worden, wist ik heel zeker. Ik vind het super jammer dat ik de campagne niet heb kunnen afmaken. Had liever nog een jaartje tijd erbij gehad. Is het matchracen moeilijk? Het is fleetracen 3.0! Je moet zelfs oefenen om zo langzaam mogelijk te varen! Dat is toch apart. Omdat je van alles uit kan halen zolang je je aan het dikke boek van regels houd en het andere team achter je houd, gaat het goed. Gelukkig zijn Renee en Annemieke al behoorlijk ervaren anders hadden we nooit 3 van de 4 races gewonnen eergisteren. Is het zwaar op het voordek? In Auckland hebben we 95% van de tijd 17 knopen of meer gehad. Bovendien doen we tijdens de training 50% boathandeling en 50% pre-starts (de eerste 4 min van de wedstrijd zijn veelbetekenend) dat betekend heel veel rondjes en spinnaker omhoog en naar beneden. Kan niet zeggen dat ik me verveel of geen spierpijn heb gehad. Wat ga je doen na Perth? We hebben 11 dagen in Nederland voordat we naar Miami vertrekken. Daar hopen we heel veel te kunnen trainen. Er zijn daar veel teams dus dat is makkelijker. Maar we zijn nog druk opzoek naar een slaapplek. Iemand kennissen/ vrienden en ludieke ideeen voor Key Biscane. Madonna kennen we helaas niet goed genoeg. Ahwel, jullie lezen het: de olympic train keeps on rushing.... Tijd kopen is nog steeds onmogelijk :-)

• Facebook: marceliendekoning
  • Twitter: marcelien
  • YouTube: MarcelienNED11