Busan Matchrace cup
zondag, 30 oktober 2011 12:59

Zondag 30/ 10  Busan Matchrace Cup

Wow, eindelijk weer op een zeilboot een wedstrijd gevaren. Af en toe kan ik het toch niet laten. En wat voor een wedstrijd! Een volledig georganiseerd en bijna betaald top evenement in Korea. Renee Groeneveld (Groentje), Annemieke Bes (Bessie), Claire Blom (Blommie) en Kelly Clarijs (Goeske) stapten vorige week zondag in het vliegtuig naar Busan in Zuid Korea. Samen met 8 andere internationale teams uit o.a. Denemarken, Japan, Nieuw Zeeland, en Polen startte woensdag met de poule wedstrijden. Wij moesten de eerste 3 races wachten en mochten daarna meteen aan de bak tegen de favoriten van het evenement. Die verloren we helaas maar toch waren we blij met onze performance. De boathandeling was volgens ons verbazingwekkend goed. Dat is altijd fijn om te weten. Uiteindelijk waren de kiwi's te sterk voor ons waardoor we in de 'petit' finale terecht kwamen wat eigenlijk inhoud dat we enkel voor de 3e of 4e plek konden gaan. De wind was die dag dramatisch waardoor alles aan kwam op 1 race. Dat is nogal heftig vond ik. Maar we gaven het Canadese team voor de start al een penalty tegen. Dat is een fijne basis om mee te beginnen. De derde plek was binnen 20 minuten door ons geclaimd. Ongelovelijk wat de Koreanen voor evenement neer hebben gezet. Het was super geregeld en alles is betaald. Dit soort wedstrijden kan ik wel vaker doen! Uiteindelijk hebben we van de 12.000 dollar prijzengeld na de vliegkosten ook nog wat overgehouden. Dat stop ik in mijn campagne terug. Nu naar Vietnam voor een 'short board' sessie en family time. Het word weer een heftige maand!

• Facebook: marceliendekoning
  • Twitter: marcelien
  • YouTube: MarcelienNED11